Uus Evadys: Sündinud mitmekülgsena. Ehitatud kasumlikuna.
Iveco Bus staariks IAA messiboksis on uus Evadys buss, mille peamisteks omadusteks on konkurentsitu mitmekülgsus ja töökasumlikkus. Crossway ja Magelys mudelite vahele paigutudes täiendab buss Iveco Bus bussivalikut.
Uue Evadys kujundus vastab regionaalsete ja riiklike marsruutide ja nii kohaliku kui ka keskmise kaugusega turismiteenuste suurenevatele vajadustele – nendele vajadustele, mis nõuavad bussilt kõrget kvaliteeti ja „linnadevahelise/ekskursiooni” omadusi.
Lihtsalt öeldes sobib uus Evadys ideaalselt paljude peatustega marsruutidele, mis nõuavad tänu oma pikkusele suurepärast sooritusvõimet ja reisijamugavusi, kuid turismibusside jaoks niivõrd sobivad ei ole.
Uus Evadys on toodetud Tšehhi Vabariigis Vysoké Myto linnas asuvas Iveco bussitehases ja äsja lisatud selle Crossway busside tootesarjale, mis on 2006. aastal käivitamisest alates näinud oma koosteliinilt maha vuramas rohkem kui 28000 bussi. Uus Evadys täiendab kombineeritud linnadevaheliste/ekskursioonibusside täiustatud segmenti, mis nõuab suuremat võimsust, mugavust ja pagasimahutavust.
Oma prestiižse päritolu tõttu võib ka suus Evadys olla uhke oma Crossway mõõtmete üle: kaks pikkust (12 m ja 12,96 m), laius 2,55 m ning kõrgus 3,46 m (koos õhukonditsioneeriga). Buss pakub oma hõlpsa käsitsemise, ergonoomilise juhtimise, aktiivsete ja passiivsete turvasüsteemide (ABS, ASR, ESP, LDWS, R66.02) ning usaldusväärsusega samu kasutegureid. Uus Evadys pakub oma täiustatud aerodünaamika ning müra ja vibratsiooni vähendava DMFiga (kahemassihoorattad) ka suuremat mugavust, mis on selles bussiklassis väga teretulnud. Koos pikaealisust kindlustava tõhusa korrosioonivastase kataforeestöötlusega garanteerivad need paljud eelised suurepärase jääkväärtuse.
Veel võimsama ja mitmekülgsemana põhineb uue Evadyse mootor Cursor 9 mootori 400 hj versioonil ning on valikuliselt manuaal-, robotiseeritud või automaatkäigukastiga.
Maapinnast 1,142 mm kõrgusele tõstetud põrandaga on uue Evadyse asend Iveco Bus keskklassi bussi jaoks ideaalne jäädes normaalkõrgusel põrandaga linnadevahelise Crossway (860 mm) ja HD kõrge põrandaga Tourism Magelys (1,400 mm) vahele.
Uue Evadyse pagasiruum on keskmiselt 3 m3 suurem kui Crosswaysil. Pagasiruumi uksed on oma pantograafsüsteemi ja kesklukustusega kasutajasõbralikumad.
Uus Evadys paistab silma ka oma mugavusega, standardvarustusse kuuluvad näiteks topeltklaasiga aknad ja parem isolatsioon ning kõrgema kvaliteediga istmete võimalus (Spacio mudel). Standardvarustuses on ka individuaalsed õhuventilaatorid, kaudne LED valgustus reisijatesalongis ning bussijuhi akna elektriline soojendus. Valikuvõimaluste hulka kuuluvad sisseehitatud külmkapp armatuurlauas, kohvimasin, väikeköök, videoekraanid, USB pesad ja WiFi.
Istekohtade erinevate paigutusvajaduste jaoks on saadaval kolme tüüpi uksi: Keskmine ühe poolega uks, kui vajalik on tsentraaltualett, keskmine kahe poolega uks, et mahutada ära invalift ning tagumine ühe poolega uks, et kindlustada teljevahe pagasiruumi maksimaalne suurus 10,2 m3 koos 1,8 m3 pagasiriiuliga nii, et pagasimahutavus kokku on 12 m3 (12,97 m pikkadel mudelitel).
Saadaval on umbes 15 erinevat istmekonfiguratsiooni, mis muudab uue Evadys bussi ideaalselt mitmekülgseks bussiks.
Ainuke Crossway DNA ja Magelys kogemusega mudelina turul on uus Evadys oma mitmekülgsete kasutusvõimalustega tõeliseks tšempioniks nii äripäevadel kui ka nädalavahetustel – võimsam, mugavam ja suurema pagasimahutavusega kui tavalised linnadevahelised bussid ning samas kompaktne, paremini ligipääsetav ja kergem ning seega ka kütusesäästlikum kui HD turismibuss, olles samas suurema kasuliku koormusega.
400 hj Cursor 9 mootoriga on Evadyse mootor sama võimas nagu Magelysel. Heitgaasi tagastussüsteemi (EGR) ja seega kõrge temperatuuri sundregeneratsiooniga maksimeerib eksklusiivne HI-SCR tehnoloogia mootori jõudluse vähendades samal ajal saasteainete emissiooni ning on seega keskkonnasõbralikum. Cursor 9 väiksem kütusekulu on operaatorite poolt tunnustatud ning toetab kombineerituna pikemate hooldusintervallidega annab palju juurde bussi väga atraktiivsele omandikulule – oma klassi parimale.